Toon vereenvoudigd item record

dcterms.accrualPeriodicityhttp://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/IRREG
dcterms.identifierhttps://data.geo.omgeving.vlaanderen.be/id/dataset/dataset_120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe_hh_spoor_lnight_2021_c
dcterms.issued2023-10-06
dcterms.publisherDepartement Omgeving
dcterms.rightsHolderDepartement Omgeving
dcterms.typehttp://www.w3.org/ns/dcat#Dataset
vlaanderen.identifierbe.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c
dc.contributorDepartement Omgeving
dc.date.accessioned2023-12-13T19:11:54Z
dc.date.available2023-12-13T19:11:54Z
dc.identifierbe.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c
dc.identifier.urihttps://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/1638
dc.descriptionStrategische geluidsbelastingskaart voor spoorverkeer met meer dan 30 000 trein - of trampassages per jaar volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.
dc.language.isonl
dc.relation.ispartofbe.vlaanderen.omgeving.catalog.geo
dc.sourcehttps://metadata.omgeving.vlaanderen.be/srv/dut/catalog.search#/metadata/f3c1d79c-9eed-5b74-b6f2-6b9d5274e070
dc.titleStrategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren
dc.title.alternativeStrategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren
dc.typeDataset
dc.relation.haspartbe.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c.gpkg


Bestanden in dit item

BestandenGrootteFormaatBekijken

Er zijn geen bestanden aan dit item gerelateerd.

Dit item bevindt zich in de volgende collectie(s)

Toon vereenvoudigd item record