Strategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren
Datasets
BELEIDSDOMEIN
OMGEVING
View Item 
  •   Datasets Home→
  • Datasets→
  • Datasets_Publiek→
  • View Item
  • Datasets Home
  • Datasets
  • Datasets_Publiek
  • View Item
  • English 
    • Nederlands
    • English
    Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren

Thumbnail
Vlaanderen Identifier
be.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c
Part of
be.vlaanderen.omgeving.catalog.geo
Author
Departement Omgeving
Alternative Title
Strategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren
Collections
  • Datasets_Publiek
Metadata
Show full item record
URI
https://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/1638
https://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/external-handle/be.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c
Type
Dataset
Source
https://metadata.omgeving.vlaanderen.be/srv/dut/catalog.search#/metadata/f3c1d79c-9eed-5b74-b6f2-6b9d5274e070
Identifier
be.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.120db875-f2dc-5d45-afbe-7acfd45520fe.hh_spoor_lnight_2021_c
Description
Strategische geluidsbelastingskaart voor spoorverkeer met meer dan 30 000 trein - of trampassages per jaar volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.

Parts

This item has the following parts

  • Thumbnail

    Strategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke spoorwegen Lnight contouren 

    Departement Omgeving

This item is part of

  • Thumbnail

    Dataset catalogus geo domein 

    Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap

Browse

All of DatasetsCommunities & Collections By Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login