Strategische geluidsbelastingskaart 2021 spoorverkeer binnen belangrijke agglomeraties - Lnight contouren
Datasets
BELEIDSDOMEIN
OMGEVING
Bekijk item 
  •   Datasets Home→
  • Datasets→
  • Datasets_Publiek→
  • Bekijk item
  • Datasets Home
  • Datasets
  • Datasets_Publiek
  • Bekijk item
  • Nederlands 
    • Nederlands
    • English
    Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategische geluidsbelastingskaart 2021 spoorverkeer binnen belangrijke agglomeraties - Lnight contouren

Thumbnail
Bekijken/Openen
hh_agglo_spoor_lnight_2021_c.gpkg (8.664Mb)
Vlaanderen Identifier
be.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.1eb4c4e8-ad3f-53f6-8ac0-661b6605414d.hh_agglo_spoor_lnight_2021_c_gpkg
Collections
  • Datasets_Publiek
Metadata
Toon volledig item record
URI
https://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/24686
https://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/external-handle/be.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.1eb4c4e8-ad3f-53f6-8ac0-661b6605414d.hh_agglo_spoor_lnight_2021_c_gpkg
Type
dcat:Distribution
Identifier
be.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.1eb4c4e8-ad3f-53f6-8ac0-661b6605414d.hh_agglo_spoor_lnight_2021_c_gpkg
Beschrijving
Strategische geluidsbelastingskaart spoorverkeer (trein en tram) voor belangrijke agglomeraties met meer dan 100 000 inwoners volgens RL 2002/49/EG. Het referentiejaar van deze data is 2021. De agglomeraties waarop deze data betrekking hebben zijn Antwerpen, Brugge, Gent en Leuven. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.

Browse

Geheel DatasetsCommunities & Collecties Op datum uitgaveAuteursTitelsOnderwerpenDeze collectieOp datum uitgaveAuteursTitelsOnderwerpen

Mijn account

Inloggen