Show simple item record

dcterms.accessRightshttp://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC
dcterms.accrualPeriodicityhttp://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/IRREG
dcterms.identifierhttps://data.geo.omgeving.vlaanderen.be/id/distribution/dataset_c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f_hh_lucht_lnight_2021_c
dcterms.issued2023-10-06
dcterms.publisherDepartement Omgeving
dcterms.rightsHolderDepartement Omgeving
dcterms.typehttp://www.w3.org/ns/dcat#Distribution
vlaanderen.identifierbe.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f.hh_lucht_lnight_2021_c.gpkg
dc.contributorDepartement Omgeving
dc.date.accessioned2023-12-13T19:11:53Z
dc.date.available2023-12-13T19:11:53Z
dc.identifierbe.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f.hh_lucht_lnight_2021_c.gpkg
dc.identifier.urihttps://datasets.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/1637
dc.descriptionStrategische geluidsbelastingskaart voor belangrijke luchthaven(s) in Vlaanderen met meer dan 50.000 vliegbewegingen per jaar (excl. oefenvluchten met lichte vliegtuigen) volgens RL 2002/49/EG. De luchthaven van Brussels Airport is de enige luchthaven in Vlaanderen die aan de definitie van 'belangrijke luchthaven' volgens richtlijn 2002/49/EG voldoet. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt de jaargemiddelde geluidsimmissie van de vliegbewegingen van en naar de luchthaven Brussels Airport weergegeven uitgedrukt in de parameter Lnight. De parameter Lnight stelt het geluidsniveau tijdens de nachtperiode voor en is dus en maat voor mogelijke slaapverstoring. De strategische geluidsbelastingskaart in uitvoering van de RL 2002/49/EG wordt 5-jaarlijks geactualiseerd. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.
dc.language.isonl
dc.relation.ispartofbe.vlaanderen.omgeving.dataset.geo.c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f.hh_lucht_lnight_2021_c
dc.sourcehttps://metadata.omgeving.vlaanderen.be/srv/dut/catalog.search#/metadata/310c465b-c000-581a-9e76-44df576a3a07
dc.titleStrategische geluidsbelastingskaart 2021 belangrijke luchthaven(s) Lnight contouren
dc.typeDistribution
dcat.accessURLhttps://datasets.omgeving.vlaanderen.be/be.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f.hh_lucht_lnight_2021_c.gpkg
dcat.downloadURLhttps://datasets.omgeving.vlaanderen.be/be.vlaanderen.omgeving.distribution.geo.c25f36a6-53cb-5c26-a825-43b3a498753f.hh_lucht_lnight_2021_c.gpkg


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record